14 Eylül 2011 Çarşamba

Hard Reset İnceleme (PC)

Şu sıralar içimiz dışımız FPS-TPS oldu gerçekten.Ben sırf bu yüzden Wii ye sardım ancak bir baktım ki Wii de de oynadığım oyunlar FPS.Şikayetçi miyim? Zaman zaman.Call of Duty,Crysis gibi yapımlar beni sarıp ekrarın içine çekiyorken bazı oyunlar oluyor ki ekrandan uzaklaşasım geliyor.Bakalım adı sanı duyulmamış bir firmadan gelen ve PC ye özel çıkan Hard Reset hangi sınıfa giriyor.
Oyun tamamen Old School.Önüne çıkanı vur.Artık moda tekrar bunlar oldu.Duke Nukem,Bulletstorm,Bodycount...Hard Reset in beni ilk cezbettiği yanı menü tasarımı.Buharla çalışan bir makineye benziyor oyunun menüsü.Tam Cyber Punk.Ne var ki menüler arasında çok yavaş geçiş yapılıyor ama alttaki Fast Menu seçeneği ile bu sorun da ortadan kalkıyor.Ara videolar çizgiroman havasında ki bu da bir artı.Klişe hikayeyi bu havayla kurtarmaya çalışmışlar iyi de olmuş.Ne var ki yükleme süreleri uzun.Gerçi ara video yu seyrederken yükleniyor ama filmi geçmek isteyen olur.Herkes hikaye meraklısı değil sonuçta.Ben mi? Bence hiklaye olmazsa olmaz arasında.Nu konuda bastım eksiyi.Oyunu açar açmaz sizi çok güzel grafikler karşılayacak.Ortalama sistemimde bile Ultra grafiklerle oynadım ve atmosferin içine daldım.Oyun gelecekte geçiyor ve grafikler bu atmosferi tamamlıyor.Bu konuda iyi iş çıkarmış yapımcılar.Fizikler ise apayrı konu.Fizik motoru güzel çalışıyor.Ortamla etkileşim de gayet geniş çaplı.Oraya buraya rastgele ateş edine sizi gülüsetecek küçük güzel detaylar ortaya çıkacak.Ancak karakterimiz Captain Fletcher'ın  koşma biçimi çok garibime gitti söylemeden geçemeyeceğim.Gelelim oynanışa daha önce söylediğim gibi oyun önüne çıkanı vur tarzı.Zaten size daha fazla birşey vaadetmiyor.Bunu yapımcıların oyuna nişan alma desteği koymamasından hissediyorsunuz.Tamam bu özellikle yapılmış olabilir ama o kadar Battlefield,Call of Duty'den sonra nişan alamamak garibime gitti.Tamam Call Of Duty le vs. karşılaştırmak mantıksız ,oyunların amaçları,araçları farklı ama insan aramıyor değil sağ tıkla nişan almayı.Oyun paso arcade tarzı.Robotları vuruyoruz çıkan sağlık barlarını topluyoruz vs.Sol tıkla ateş ediyoruz(Ne ilginç değil mi!) sağ tıkla özel ataklarımızı kullanıyoruz.İki çeşit ayrı silahımız var.Biri standart tüfeklerimiz (Pek standart değil aslında.Gelecekteki silahlar standart sayılmaz herhalde.) ve özel silahlarımız.Q ve E ye basarak bunlara geçiş yapıyoruz.Özel silahımızın enerjisi var ve bu sınırlı.Düşmanlarımız genellikle robotlar.Arada bir boss lar çıkıyor ama boss savaşlarının eğlenceli olduğunu söyleyemem.Oyunun en kötü yanı ise vuruş hissiyatının 0 olması.İstediği kadar arcade olsun ama artık FPS lerde oyun bize silah kullandığımızı hissettirsin istiyoruz.Bunun yanı sıra oyundaki silah sesleri çok kulak tırmalayıcı.
Yapımcı firma Flying Wild Hog, Bulletstorm 'un yapımcısı People Ca Fly ,Witcher ın yapımcısı CD Projekt' in elemanlarından oluşuyor.Zaten öylesine bir firmadan gelemezdi böyle bir oyun.Son olarak söyleyeceğim şey şu : Hard Reset'in 80-90 lı yıllarda yaşamış beyinsiz FPS lerle büyümüş kesimeilaç gibi gelecek.Diğer kısımsa başka oyunlara yönelsin bence.Beni neden mi cezbedemedi?Çünkü oyunda bana birşeyler eksik geldi.Oynanış tok değil ve yavaş.Demo yu oynamadan bulaşmayın derim.

+'lar
Arcade özlemi çekenlere birebir
Atmosfer Güzel
Grafikler şahane
Fizikler de bir o kadar iyi.
Upgrade sistemi iyi sayılır.
Silahlar çeşitli
Özel yetenekler laf olsun diye koyulmamış.
Çizgiroman tarzı ara sahneler

-'ler
Nişan alma yok
Oynanış çok yavan
Vuruş hissiyaı çok düşük
Sadece eski oyunculara hitap ediyor

6.5/10

Yiğit Keçecioğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder