17 Eylül 2011 Cumartesi

Warhammer 40K : Space Marine İnceleme (PC)

Şu ana kadar herhangi bir Warhammer oyunu oynadınız mı bilmiyorum.Ben Dawn of War serisini zevkle oynamıştım.Eğer benim gibi eski seriyi oynamışsanız Space Marine oyununu ilk gördüğünüzde vereceğiniz tepki şudur : Bu da neyin nesi!! THQ bu sefer bir strateji oyunu değil Aksiypn-TPS tarzı bir oyun ortaya koymuş.Peki ne kadar başarılı olmuş göreceğiz...
İlk söylemek istediğim şey şu :Space Marine deki çatışmalar resmen Dawn of War daki savaşların yakın çekimi gibi.Yani şöyle düşünün Dawn of War oynuyorsunuz ancak Sapce Marine leri tam olarak kontrol etme şansına sahipsiniz.

Oyundaki karakterimiz Titus anlayacağınız üzerine bir Space Marine.Uzay askeri gibi birşey yani.Ancak rütbeli.Titus hem 5 farklı silah ile yakın dövüş saldırıları yapabiliyor hem de çeşitli silahlarla orkları ve diğer düşmanları öldürebiliyor.Bu noktada ilk dikkat çeken özellik TPS ve yakın dövüş sisteminin çok iyi harmanlanmış olduğu.Yani yakın zamanda çıkan Hunted Demon's Forge oyunu gibi can sıkıcı bir sistem yok.Orklara hem ateş ederken hem de onları keserken gerçekten çok eğleniyorsunuz.Grafikler de gayet iyi ancak Nvidia kartlarda sorun çıkarıyor.Bunun için ayarlamayla uzun süre uğrtaştım.Ayrıca çok bug mevcut.Sesler gayet güzel.Müzikler ise sizi gaza getirmekte pek başarılı sayılmaz ama kötü değiller kesinlikle.Oynanışta ekstra olarak jet pack görevlerti mevcut ve bunlar çok eğlenceli.Ayrıca patlama ve kan efektlerini de sevdim.Yine de ara sahneler dışında oyunda hiçbir diyalog konuşma olmaması ( Arada var ama gerçekten çok az) büyük bir eksi.Hikaye ise bu tür oyunlarda olduğunun aksine hiç klişe değil.Warhammer evreninde geçen bir oyundan daha kötüsünü bekleyemezdik.Sağlık doldurmak için düşmanlarımızı sersemletip özel saldırıları kullanıyoruz. bunun gibi birçok özel kombinasyonlar var bunlar da yedirilmiş oynanışa hoş olmuş..Titus'un enerjisini oldurmak için de daha çok düşman öldürüyoruz.Bu da zırh enerjimizi dolduruyor hasar almamamız için.Siper alma durumu da yok yani Gears of War a benzetenler oluyordu , alakası bile yok aslında bu iki oyunun.Silah sayısı,özel silahlar,yakın dövüş ekipmanları (kılıç,testere gibi) bunların hepsi kesinlikle oynanışa keyif katmış.Space Marine kesinlikle denenmesi gereken bir oyun.Multiplayer ı ise sizi oyalayabilir bir süre.Ben multiplayer ı oynadım ama çok takılmadım.MW3,Battlefield 3 gibi oyunlar çıkmadan bile az kişi oynuyordu Multiplayer o oyunlar çıkınca artık maç bulabilir misiniz bilmem.Multisi için alınacak bir oyun değil yani.Seviye sisemi vb. şeyler pek oturmamış.Multi oynaduığım sırada tüm oyuncular bundan şikayettçiydi

+'lar
Hem uzaktan hem yakından çatışmalar kesinlikle başarılı harmanlanmış.
Grafikler güzel .
Warhammer evreni iyi yansıtılmış.
Jet pack bölümleri keyifli.
Bol bol yakın dövüş silahı var.

-'ler 

Bug dolu.
Multiplayer yetersiz.
Boss dövüşleri keyifli değil.
Tek kişilik bölümler kısa sayılır.
Uzak mesafeli silahların sayısını yeterli bulmadım. 
Nvidia kartlarda sorun çıkarıyor.


Not : 7.7/10
 Yiğit Keçecioğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder